Бъдете търпеливи, когато става въпрос за учебни маневри.
Осигурете си достатъчно обучение, и то с опитни професионалисти,
които знаят кога!
Изпълнявани на преден ход
- Завиване надясно
- Завиване наляво
- Завиване в обратна посока / без да се налага движение назад, често се нарича три точков завой /
Изпълнявани на заден ход
- Перпендикулярно паркиране
- Успоредно паркиране
- Завиване в обратна посока / когато се налага движение назад, четири точков завой /
Причината за това, че с курсистите не се опитват маневрите твърде рано е тази, че само когато сте усвоили умения за добро контролиране на колата и вземане на решения въз основа на действията на другите шофьори, маневрите ще Ви бъдат лесни и ще ги научите бързо. Ако започнете да опитвате маневрите твърде скоро, ще губите урока, времето и парите си, а също рискувате да се обезсърчите, ако откриете, че се борите с колата, а и застрашавате околните.
Логичен ред за усвояване на маневрите:
- Аварийно спиране - веднага след като сте усвоили основните умения за управление / подготовка,пускане на двигателя в ход, потегляне, превключване на предавките, работа с волана, спиране, гасене и т.н. /
- Потегляне в завой
- Потегляне в наклон
- Движение на заден ход направо
- Движение на заден ход наляво и надясно
- И чак най-накрая, да се обръща посоката с движение назад и успоредно паркиране. Заниманията със сложни паркирания и тежки обратни завои, трябва да оставите за края на курса си, когато сте разработили широк набор от умения и сте спечелили доверие в себе си.
Пример за обратен завой, с движение назад / четири точков /
Маневрата "Обратен завой с движение на заден ход" се нуждае от следните умения:
- Контрол на съединителя
- Умения за движение назад по права и с отклонения
- Овладяно потегляне в наклон
- Много добър контрол с волана
- Справяне с трафика
Ако не разполагате с тези умения, вие ще трябва да отделяте твърде много време (и пари!), за да се справите, обезверяването и стреса са отделно.
Уменията за навигация при обратен завой с движение на заден ход, се развиват в логическа последователност както следва / а не произволно /:
- Контрол на съединителя - може да се научи като специфична тренировка в началото на обучението, обаче, той трябва да е станал "втора природа", преди да се опитват сложни маневри.
- Умения за движение назад - трябва да бъдат на мястото си, иначе ... бум в тротоара отзад или в трафика на приближаващите се автомобили.
- Потегляне по наклон - изисква се, тъй като трябва да се справяте безпроблемно със "свода" на пътя.
- Владеене на волана - ще бъде постигната само и след когато можете да се включвате директно във или от тесен път.
- Потеглянето в завой - това също ще ви помогне да координирате контрола на съединителя с контрола на волана, при маневриране.
- Способност да се справяте с трафика - да сте се научили да преминавате различните по вид и натовареност кръстовища, а също и промъкването в тесни улички с паркирани коли. Това е от съществено значение, за да се справите уверено с превозните средства, които се приближават по време на сложните маневри, включващи и движение назад.
Съвет на старши маневриста:
OWL – английски, бухал
Бухалът не е бърз, той е мъдър и наблюдателен!
При извършването на всяка маневра в ограничени пространства, оперирайки сред останалите участници в движението, ще се справяте безопасно само и единствено с възможно най-ниската скорост – пълзейки на първа или задна предавка, ако се налага и на полусъединител. Известно нарастване на динамиката ще настъпи неизбежно, във времето, с придобиването на опита. Пълзейки / само когато се налага, разбира се /, означава само това, че сте мъдър и сте подбрали скорост, адекватна на вашите сегашни възможности на начинаещ водач. Вие не сте някой който прави нещо нередно, пречейки на другите хора
.
Като общо правило, водачите трябва винаги да бъдат най-внимателни с пешеходците, особено към тези, които са изложени на най-голям риск ( деца, възрастни, немощни ). Но вие също трябва да давате път на този, който е с предимство, а и на този, на който му е трудно, дори повече отколкото на Вас / не сте само Вие / и много често на тези, които не отстъпват никога и на никого!
Като извършвате всяка маневра с ниска скорост, съобразявайки се с другите на пътя, трябва поддържате всеобхватно оглеждане наоколо, особено "сляпото петно". Точно като един OWL !
Добър начин да си спомняме за пълния обхват на наблюдение по време на маневрите, е да знаем, начина, по който един бухал може да си върти главата - в пълен кръг, за да не пропусне нищо около себе си, жизнено важно му е. Вие трябва да прилагате същия принцип на мъдрия OWL: Observation Without Limits - Наблюдение без ограничения
Шофьорски курсове и допълнителни часове по кормуване:
TrainingAutoGroup
0887 723 162 - прибави към контакти
office@drivingsofia.com