17 август 2015 г.

Безкористно-прозрачен камион може да спасява животи - ВИДЕО


Третата стоп-светлина и вановете не бяха често срещани, когато се научих да карам преди няколко десетилетия. Бързо разбрах две неща: Първо, че да се спира на кратко разстояние не е толкова лесно и второ, че през колите може да се вижда.  След няколко случая на коли, които спираха „внезапно“ пред мен, аз формирах навика да гледам през автомобилите, за да видя какво  предстои напред, иначе ставаше твърде късно за спиране. Всички коли бяха с приблизително еднаква височина и ние седяхме на подобни нива. Това, както и аквариумо-подобния дизайн на колите от 70-те и 80-те, правеше лесно да се вижда напред, дори през няколко коли в движение. Но когато популярността на огромните SUV-автомобили скочи през 90-те, хечбек-шофьорите се оказаха твърде ниски, за да видят напред нещо друго, освен масивния гръб на SUV или планината-камион, носеща се на десетки колела.
Били ли сте някога с колата си зад голям товарен камион? Ако сте на път, където има по една лента за двете посоки, това  може да бъде кошмар. Въпреки, че камионът се движи сравнително бавно, не можете да го изпреварите в продължение на километри, поради неговия размер и защото не можете да видите това, което се случва пред камиона.
Именно заради това, Samsung е разработил решение, което може да направи този проблем нещо от миналото. Южно корейската компания започна да разработва система за безопасен дизайн на големи товарни автомобили, като използва само един камион при изпитания в Аржентина. Това е страна  с предимно двулентови пътища, изпълнени с тежки камиони, които пораждат рисковани изпреварвания, водещи до фатални инциденти. Страната е на пето място в света по брой на пътни произшествия и е естествено място за разработване на тази технология.


Прозрачният камион на Samsung е предназначен да направи безопасно за колите да го изпреварват, когато се движат по двулентови пътища. Той дава възможност на шофьорите да огледат пътя пред тях с помощта на безжична камера и четири монитора, прикрепени към задната част на камиона. 


Единственият прототип е оборудван с 4Gi-normous flatscreens-монитори на задната си част, свързани безжично към камера, която е монтирана отпред на камиона. Ако сте зад него, върху гигантската стена от видеоекрани ще виждате ясно и в реално време, през 18 гуми насрещното движение. Можете също така да видите някакви пречки или проблеми в трафика, които иначе биха могли да Ви хванат неподготвени. Следователно водачът отзад  директно вижда през този камион. В допълнение към прогнозирането на предстоящо спиране, концепцията е предназначена предимно, за да подпомогне шофьорите в преценката им кога е безопасно да се изпревари, дори и в тъмна нощ.


Samsung счита аржентинското изпитване на камиона за успешно, но не е напълно наясно с бъдещето на проекта. Следващата стъпка, пишат те  "е да се извършват съответните изпитвания, за да се съобрази всичко със съществуващите национални изисквания и  да се получат необходимите разрешения и одобрения“. Сега южно корейският електронен гигант ще работи с не правителствени организации, наред с правителствените, за да се увери, че технологията се регулира правилно и наистина носи само безопасност / освен достойна реклама на Samsung / .
Тази разработка може да изглежда малко тромава, но тъй като технологиите се подобряват бързо и по-големите екрани от всякакъв вид стават все по-обичайни, това решение може да стане много по-евтино и по-лесно за прилагане.


Тези нови самолети, разработвани от английската компания CPI ще бъдат без прозорци. Но това не означава, че ще бъдат без изглед, защото камери и екрани с висока резолюция ще предоставят за пътниците гледка на 360 градуса навсякъде около самолета и тя няма да е нарушавана от крилата или двигателите.

Основната причина да харесваме прозрачния и безопасен камион на Samsung , в допълнение към своята полезност е, че е безкористен. Мониторите спомагат за опазване на превозното средство отзад, повече отколкото самия камион. Повечето автомобилни системи за безопасност са предназначени за защита на пътниците в техните собствени автомобили, но ако всеки автомобилен производител се фокусира и върху защитата на околните, това може да проправи пътя за много творчески проекти. И те вече са факт - това не е първият случай, когато някой се е опитал да направи "прозрачни" коли чрез камери. В Япония, изследователите използват огледала и камери, за да се направи Toyota Prius прозрачен.

Jaguar работи по система, която ще използва камери, за да даде на шофьорите 360-градусова гледка от това, което е извън колата и да се компенсират слепите петна около автомобила и така да се предпазят най-уязвимите участници в движението – пешеходците, велосипедистите и мотоциклетистите.