17 март 2015 г.

Зеленото става задължително, или как се предифинира икона.

  Емблема на списъка с екологични автомобили, представени на   автомобилното изложение в Женева.


Този документ съдържа списък на моделите, изложени в шоуто, които не отделят повече от 95 г CO2 / км, независимо от начина им на задвижване. Цифрата отговаря на средните нива на емисиите, които Европейският съюз ще наложи на новите превозни средства от 2021 г. Сто от деветстотин коли, показани на изложението, вече отговарят на тези изисквания.
Но, ако производители и автомобилни инженери винаги са се стремели да подобрят колата в нейната цялост, то общественият интерес винаги първоначално се фокусира върху показателите за мощност и проходимост, след това върху нейната сигурност, предизвикана от увеличаването на трафика и най-накрая от напредъка в задвижващата техника, консумираща по-малко и по-екологично. Първичната, емоционална обсебеност на човека от мощта и контрола, насочи вниманието и чувствата на хилядите посетители, на първо място към експонатите с впечатляваща мощ и респектиращ дизайн, като Defender Huntsman Concept и едва след това към екологичните експонати и то, ако са екологични, но и мощни, например Aston Martin DBX Concept.
И така, защо и как се актуализира икона? Запленените почитатели на коли-икони разбраха как: Така както го сътвориха и положиха пред ценителите новият Defender Huntsman Concept, неговите създатели. Каквито и промени да бъдат осъществени, основната формула Land Rover Defender - Защитникът,   трябва да остане неприкосновена. Нещо различно, не само разваля колата, то опорочава национално богатство и не трябва да се прави с лека ръка. А защо да се променя иконата ? Защото и най-известният офроудър в света не може да прегази законодателя, изискващ по-чисти коли, още повече, ако колата е Защитникът.


      Land Rover Dеfender в стихията си.



    Land Rover представя тази специална, ограничена версия на защитниците, за да отбележи  края на производството през настоящата година.




    Всяка ограничена версия Defender се захранва от 2.2-литров дизелов двигател

Почитателите се тълпяха по цял ден пред красивия, зелен защитник на  Land Rover и той изглеждаше по- добре от всякога, в последното си обновление. Той ще умре от добра смърт в края на тази година, напълно достойно заменен от Defender Huntsman Concept, който е негов генетичен наследник.

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА НА DEFENDER HUNTSMAN CONCEPT НА LAND ROVER, В ШОУТО НА GENEVA MOTOR 2015



Huntsman 6x6 Concept


Defender Huntsman Concept е специално издание на превозното средство, върху основата на Land Rover Defender.


Defender Huntsman Concept

Обновеният силует, съчетан с известния стайлинг на Kahn Design, е създадено едно превозно средство, което е емблематично като оригинала, и прави определено и трайно впечатление. Концепцията Huntsman е превъзходен израз на Land Rover Defender -  кулминацията на десетилетия опит в областта на автомобилната индустрия. 





Автомобилът е удължен значително -  с 400 мм. от удължаване на капака на двигателя, и с 1000 мм. от пристройка към кабината, също така е разширен със 150 мм. Рамката на предното стъкло е увеличена, екстериора е подсилен и със широки алуминиеви панели, занитени към корпуса. Нов е и дизайнът на предната решетка и предната броня.  А 6.2-литров GM LS3 V8 двигател, шест степенната автоматична скоростна кутия, управлявана от контролен бутон и обновените спирачки, завършват инженерният основен ремонт. С около 430 к.с., взривното изпълнение на концепцията Huntsman е далеч от упоритата притегателна сила на оригинала. Създадена, за да покори дори най-тежките терени, тази съвременна британска икона е еднакво удобна за всеки път.  









Верен на британското наследство на Защитника, концепцията Huntsman, е произведена изцяло във Великобритания. "Защитникът е може би най-известното и много обичано британско превозно средство, дори повече, от Mini " - коментира Afzal Kahn, главен изпълнителен директор и творчески директор на Kahn Group, като допълни: "Фактът, че Land Rover може да се пенсионира е абсолютна трагедия. Концепцията Huntsman е призвана да създаде нещо модерно, култово и революционно, което да продължава в духа на Защитника. В тези дни не е важно какво носиш, важно е това, което караш. Това е една наистина британска икона, по същия начин както е Wrangler за САЩ, G-класата за Германия или Land Cruiser за  Япония. Той се познава веднага – ако беше видял един на Луната, щеше да знаеш, че това е Defender". 





Huntsman  означава изключителна мощност, съчетана с изключителна проходимост - превозно средство, което може да ви отведе буквално навсякъде, където трябва да отидете, със скорост и в безопасност.
 Концепцията Huntsman може да бъде допълнена с B4 и B6 -  бронирани варианти, както и с няколко потенциални опции на двигателя, включително V8 Ford Coyote и V8 Ford XS, което ще увеличи мощността още повече.




Aston Martin DBX Concep – чиста електрическа мощ.



    Aston Martin DBX Concep

Друга голяма изненада изложението, очароващо посетителите, на първо място със силовите си възможности и впечатляващ вид и проходимост, а след това и с екологичната си технология, е концепцията  Aston Martin DBX. 





Той е описван като спортен автомобил с характеристики на кросоувър и изцяло електрическа задвижваща система и като превозно средство, което не може просто веднага да бъде изпратено за производство.

 В Geneva Motor Show 2015, Aston Martin  проучва сегмента на SUV със своята концепция DBX. Придържайки се към корените си на спортен автомобил, най-новият SUV на Aston Martin, съчетава тялото на GT-автомобил с по-виският клиренс и системата за задвижване на всички колела, които са задължителни за офроудър. Това веднага решава проблема на Aston Martin с богатите купувачите в развиващите се пазари като Китай и Русия, където лошото състояние на пътищата прави живота със спортен автомобил труден и е повече едно изпитание, отколкото приятно преживяване. От Aston Martin дори заявявт, че концепцията на DBX разширява възможностите на култовата британска марка и достига до по-разнообразна глобална аудитория, повече отколкото когато и да било



Но DBX е повече от преглед на един офроуд Aston. Концепцията също поглежда към потенциалните инженерни решения за бъдещето.Например, концептът не разполага с двигател отпред, а с разположени в колелата електрически двигатели, задвижвани от литиево-сярна батерия. Променливо-електрическото усилване на волана, закаленото, с автоматично затъмняване "интелигентно стъкло" с  междинен слой и  Head-Up дисплей за водача и пътниците, са допълнителни примери за вграждането на най-модерните технологии. Други постижения включват активни LED фарове, въглеродно-керамични спирачки със система за регенериране на кинетична енергия (KERS) и камери за виждане назад вместо конвенционалните странични огледала.



В допълнение към новите технологии, концепцията на DBX също показва еволюцията на дизайнерският език на Aston Martin, написан от главният дизайнер г-н Reichman. Вътре в купето, съзнателното използване на неавтомобилни и нестандартни материали, генерира мека, „пашкулна“ атмосфера за 2 + 2-местното купе. Материалите включват машинни заготовки от алуминий, кадифе, набук, кожа, карбон и алкантара.





Дали DBX е готов за производство? Aston Martin не допуска толкова много, но посочва, че този концепт ясно сигнализира за "разширение на съществуващите линии на марката в бъдеще, както и че той се намира в един сегмент, в който марката ще се състезава, в крайна сметка. Това е очевидно, не е готов за производство този спортен GT автомобил.Но той дава основа за мислене и решения за това какво клиентите на Aston Martin GT, биха могли да пискат от нас в бъдеще“, заяви изпълнителният директор Анди Палмър. 



Световното автомобилно изложение в Женева завърши. То ни даде много нов, благороден метал за наслада и размисъл, в почти всички сектори на автомобилостроенето: супер автомобили от Koenigsegg, Ferrari и McLaren, хечбек от Ford и Honda, разумни кросоувъри от Infiniti и Renault, спиращото дъха на шоуто спортно Bentley. В отшумяващите фойерверки на изложението, ви представяме един последен подбор от най-доброто: 

 
     QX30 Infiniti е посестрима на хечбека Q30.




    Производството на QX30 ще бъде базирано в построения в Съндърланд, Англия, 
    завод на  Nissan.



    Ревизираният Lotus Evora ще бъде пуснат в продажба през август.



    Evora400 е новият флагман на Lotus



     Porsche 911 GT3 RS  е на цена от £ 131 296.



    911 GT3 RS се задвижва от 4.0-литров, редови, шестцилиндров двигател с 496 к.с. мощност.



    Nissan. визуализира облика на следващото поколение на Micra.



     Новата Micra се очаква да бъде стартирана през 2016 г.



    Със своя  20V20-Concept, Seat визуализира своя нов кросоувър.





    Концепция на Volkswagen Sport Coupé GTE визуализира облика на следващия Passat CC.



     Концепцията се задвижва от 3.0-литров, V6 бензинов двигател и два електромотора.



    Audi е представил своята оригинална концепция Prologue с Prologue Avant.



    Prologue Avant най-ясно визуализира облика на следващото Audi A6 Avant.



     Спортното EXP 10 6 визуализира нов двуместен спортен автомобил от Bentley.



    Новото спортно Bentley трябва да струва от около £ 120 000.



    675LT McLaren получава адските си  666 к.с. от своя битурбо, V8 двигател.



     675LT е ограден от оригиналния McLaren F1 GTR Long Tail.



     Koenigsegg Regera е първият хибриден модел на фирмата.



    Regera-та  има комбинирана мощност, на ДВГ и трио електромотори, от 1782 к.с.!





    Porsche Cayman GT4 отива в продажба по-късно този месец.



    Каймановите GT4 получават 380 к.с. от 3.8-литров, редови, шест цилиндров двигател.



Очарователни превозни средства и вълнуващи технологии. Очакваме ги и на предстоящите световни изложения.