10 март 2015 г.

Автосалонът Женева 2015: Завладяващ лукс и блясък с екологично–зелени отенъци. – II част

Вторият "мега автомобил" на Koenigsegg е Regera и беше показан за първи път на Geneva Motor Show 2015. Пакетът технологии вложени в Regera са невиждани до момента в нито един от продуктите на Koenigsegg. Той дава възможност да се развиват по-голяма мощ, отколкото в който и да е автомобил, пускан някога в производството. И да, колата вече е в производство. Koenigsegg официално потвърди старта на изработката на ограничена серия от 80 униката.



Regera, чието име в превод от шведски означава "да царува," се захранва от сложна трансмисия, която съчетава двигател с вътрешно горене (в този случай битурбо 5.0-литров V-8 двигател) с електрическа система за задвижване, която Koenigsegg назовава Direct Drive. Комбинираното производство дава невероятните 1500 конски сили.



И така, какво точно е Direct Drive? Технологията служи като заместител на трансмисията и не разполага с никакви трансмисионни елементи, което означава, че избягва присъщите големите загуби на енергия, свързани с тях. Вместо това, има само едно-степенен редуктор със съотношение 2.85:1 между двигателя и колелата и хидравличен съединител, който при затворено положение, свързва двигателя и колелата директно,  откъдето идва и името Direct Drive.



Устройството работи най-добре при скорост над 50 км.ч., така из града се разчита на системата за електрическо задвижване, то произвежда 700 к.с. от триото на електрическите двигатели. Тези три електродвигателя допълват енергията от двигателя с вътрешно горене при високи скорости и също така подобряват въртящия момент на двигателя и добавят регенеративно спиране. Един от електродвигателите служи и за стартер. Допълнителни двигатели са монтирани на всяко от задните колела.
Така че, при скорост под 50 км.ч., Regera работи предимно в изцяло електрически режим. Над тази скорост, оборотите на двигателя и скоростта на въртене на колелата се на Regera се покачват в пряка зависимост. 8250 оборота в минута на двигателя, съответстват на максималната скорост от 400 км.ч. Да, Regera няма да има най-високата максимална скорост сред събратята си, но тя трябва да бъде в състояние да се ускорява по-бързо другите автомобили.










Новото EXP 10 Speed 6-Concept загатва за потенциално спортно Bentley.



"EXP 10 Speed 6 е една визия за бъдещето-мощен, изискан и индивидуален“ - каза при откриването на автосалона, г-н Dürheimer, мениджър в Бентли - "Това може да е бъдещият модел на линията, заедно с Continental GT и да предефинира интереса ни към на друг сектор на пазара. Както стайлинга, така и спортните качества на EXP 10 Spee Speed 6, може да повлияе върху разширяването на семейството на Bentley."




Важно е, че EXP 10 Speed 6 и визуализираните бъдещи елементи от дизайна и технологиите, идват от други линии на Бентли и водят към следващо поколение Continental в близките години. Особено се харесват мускулестите, спортни повърхности, които приличат на аеродинамичните форми на фюзелажите и крилете на въздухоплавателните средства. Има също така и нова интерпретация на култовата решетка на Бентли, а също и на неговият автомобилен подпис-четирите кръгли фара.




Вътре, Bentley също остава с обичайните си теми, но с напълно съвременен привкус. Двете разкошни кресла са разположени от двете страни на централната конзола, в която се намират повечето от контролите на водача и един 12-инчов, извит сензорен дисплей. Всички останали повърхности са облицовани в най-хубавите кожени, дървени и алуминиеви материали.  Вдъхновението тук идва от непрекъсната линия, която преминава и се прелива около всички елементи на двете симетрични крила за шофьора и спътника в кабината. В това прекрасно пространство, с предубеденият си поглед, неволно откриваме възможност за нещо, което дори Bentley може да пропусне: Пасажерската част стои някак си празна. Добавянето в нея на волан и педали за двойно управление, лесно би направило колата подходяща за шофьорски курсове и никаква конкуренция / на Bentley, разбира се / не би могла да й противостои. Ще трябва да се помисли и за дизайна и материала на култовото обозначение „У“.


Медни акценти, открити както в кабината, така и по екстериора, маркират хибридната задвижваща система на превозното средство. Bentley не навлиза в подробности, но казва, че всяка производствена версия трябва да има максимална скорост, която да преодолява конкурентите и да дефинира нов пазарен сегмент. Съперниците в този сегмент ще включват такива като спортният автомобил на Maserati, новият Mercedes-AMG GT и версиите на високия клас на култовото Porsche 911.



към I част > II част > III част

Шофьорски курсове София - Training Auto Group